tisdag 8 maj 2018

Kött och fiskhandlare slarvar rejält med hygienkraven

– Man har sett en hel del i sina dar. Men vid det här tillfället blev jag förvånad: vad händer här? Det var en märklig känsla när jag klev in i det där rummet, säger miljöinspektör Mathias Blomqvist. 

Kötthandlaren har blivit varnad flera gånger tidigare men inte gjort något åt att förbättra hanteringen. 

Senast December hittade miljö kontoret flera ton ruttet kött i butiken. Mannen som driver handeln är i 30års åldern och öppnade upp den i ett industriområde. Några dagar efter öppningen var miljökontoret på plats och upptäckte genast den ofantliga mängden kött som hade börjat ruttna. Mannen menar på att han köpt för mycket kött och att en konkurrent slagit ut honom. Han kunde inte göra sig av med köttet då hans lastbil var trasig. Miljökontoret hjälpte honom med att slänga köttet. 

Nu i April var miljökontoret där på oanmält återbesök. Det de såg när de kom in i lokalen var under all kritik! Fisk hängde på tork, överallt på smutsiga ytor, där ibland på ett element. Han saknade de rätta tillstånden och nu förbjuder miljökontoret honom från att hålla på med fisk. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...