onsdag 2 maj 2018

Rädda LSS!

Den 1a maj anordnade assistansbolaget SMIL en manifestation i Folketspark i Malmö, där SMIL pratade om att staten vill dra in på assistanstimmarna. Detta skulle innebära att när jag flyttar hemifrån, skulle jag bli tvingad att bo på ett gruppboende, istället för att bo i en egen lägenhet som alla andra.

Vi anlände till platsen strax efter kl 13.00. Det var mulet och blåsigt, men många hade trotsat vädret ändå, för att visa sitt stöd. Väl på plats hämtade vi upp våra plakat och jag höll ett tvåmannaplakat tillsammans med min vän William, som hade texten "ASSISTANS = FRIHET". Med plakaten högt upp ovanför våra huvuden stod vi som en tyst mur och manifesterade. Där stod vi en timme i kylan och trotsade risken för köldskador.

Efter manifestationen gick jag in och värmde mig och drack en välförtjänt kopp kaffe.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...