fredag 27 april 2018

Kock som blev blind fortsatte att laga mat.

Brigida- föredetta kock ifrån Hallavara utanför Båstad blev blind till följd av en förödande felmedicinering. Hon var frustrerad och arg i början av sitt nya handikapp, men tillslut kom insikten att antingen låter hon det här äta upp henne, eller så gör hon det bästa av situationen. Hon gick tillbaka till det hon älskade att göra; matlagning.

Det tog lite tid att komma på nya sätt att göra saker på, med tiden började de andra sinnena kompensera för hennes förlorade syn. Hon lärde sig ett annat sätt att se. Nu har hon lärt sig hur det låter när potatis kokar, hon är med fingrarna överallt i maten.

Hon får ingen anställning som kock längre men har planer på att öppna egen cateringfirma med vilt som tema.
Jag önskar henne lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...