fredag 11 maj 2018

Fem skäl varför jag gillar " Tretton skäl varför"

I serien får vi följa Clay Jenssen i strävan att ta fast sin vän och kärleks mobbare, ställa dem till svars inför faktum att hon begick självmord. Här kommer några anledningar till varför jag gillar serien.

1. Mystiken ligger som en dimma över skolan i den lilla staden där serien utspelar sig.

2. Dispyterna ger den där speciella tonårskänslan. Det duggar tätt av intriger och kärleksproblem.

3. Stereotyperna, vi har dem alla, quarter backen, computer geeks, cheerleaders och out casts.

4. Manuset, dialogerna är väl uttänkta.

5. Skådespelarna, de spelar det typiska överdrivna tonårsdramat exemplariskt bra.

PS. Säsong två av serien kommer ut nästa fredag! I personaly can't wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...