onsdag 13 juni 2018

En svart svan gillar att göra trädgårdsarbete

Möt denna vackra svarta svanen som älska att göra trädgårdsarbete, som t.ex att trimma buskar, rensa ogräs och den hjälper också till att mata fiskarna i dammen. De svarta svanarna kommer ifrån Australien, och finns också på flaggan för västra Australien. Trädgårdsarbete verkar vara något som svarta svanar geniunt gillar att hålla på med. Det kan komma från att vilda svarta svanar bygger sitt bo av ogräs.

Vill man se en svart svan, behöver man inte åka så långt. När jag va i stockholm förra veckan, träffade jag ett par som berättade att det fanns en svart svan i Hässleholm. Om den också gillar att hålla på med trädgårdsarbete vet jag inte, men värt att åka och titta på vilket fall som helst.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...