onsdag 14 mars 2018

Ett ovanligt möte

Marie Zachrison var på en tidigt joggingrunda i lund när hon såg något springa ut från ett buskage, den hade en stor blöt svans - det var verkligen ingen hund.
Marie känner sig ganska säker på att det var en varg, hon hade precis kommit till reningsverket utanför Källby när hon såg någonting stort komma emot henne.
Djuret var ungefär 10 meter ifrån henne och hon trodde först inte att det var sant.
"Sen tänkte jag - Händer detta?" Säger Marie

Tom Espgård jobbar på Länsstyrelsen Skåne som viltansvarig och säger att om vargen tar en utflykt hit ner så kommer vi inte vidta några åtgärder utan bara samla data.
- Jag kan varken bekräfta eller dementera. Sannolikheten är inte speciellt stor, vi får helt enkelt avvakta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...