torsdag 1 mars 2018

Tv-serie recension: Frontier

Frontier handlar om en indianstam som kämpar för att få tillbaka sitt land. De vita männen har tagit deras pälsverksamhet, för de ser värdet i att sälja deras pälsar. Indianerna gör motstånd, men ledaren över de vita männen kommer på den briljanta idéen att skicka in en spion i deras läger. Efter att spionen har bott i deras läger ett tag, så börjar han se världen genom deras ögon och långsamt så bestämmer han sig för att gå över till indianernas sida istället. Tillsammans med indianhövdingen Black wolf jobbar de för att ta tillbaka deras pälsverksamhet.

När jag började titta på serien, så tyckte jag att de hade lite för mycket intriger. Nu när jag har kommit en bit längre, så förstår jag mer vad intrigerna handlar om och därför gillar jag serien bättre nu. Fightingscenerna är väldigt verklighetstrogna och det är ett plus från mig. De är mycket blodiga och våldsamma, men det har jag inget emot, däremot skulle jag inte rekommendera den för den lite yngre publiken.

Jag ger serien 7 av 10 månar. Aaaaauuuuuuuuuuu!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...