fredag 9 mars 2018

Körsbärsträd räddade från järnvägsbygge

På grund av järnvägsbygge mellan Lund och Arlöv var 20 stycken stora vackra körsbärsträd tvungna att röjas ur vägen. Istället för slänga alla träd gick trafikverket ut till allmänheten om frågan om någon ville ta över körsbärsträden i utbyte mot att dom skulle planteras om.
10 stycken av dom gick o rädda och fick nya hem.

Robert Hedegate var en av dom som tog över ett av träden.
- Om det bli några bär till sommaren vet jag inte. Jag hoppas i första hand att det överlever. Vi kommer att vattna ordentligt under våren så får vi se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...