måndag 19 mars 2018

Kvinna hittades ingjuten i ett betongblock – nu kommer domen

Ett par, man och en kvinna döms nu till fängelse för att ha gjutit in en död kvinna i ett betongblock. I februari 2016 hittades en kvinna i ett betongblock, det påminner lite om en skräckfilm tycker jag. Mannen och och kvinnan greps ganska omgående misstänkta för mord.

Några dagar efter att kvinnan hade sist setts köpte det misstänkta paret jättemycket cement. Flera andra föremål hittades i deras ägo som kopplade dem till till cementen, till detta hade de inga bra svar.

Mordutredningen var tvungen att läggas ner då inte åklagaren inte kunde styrka att kvinnan hade mördats, dock fortsatte utredningen på andra plan och nu faller domarna. De anklagade har kanske inte gjort sig skyldiga till mord men de har sannerligen gjort sig skyldiga till en massa annat, exempelvis bott mot griftefriden vapenbrott och även narkotikabrott. Det blir fängelse för båda två och där tar denna ruskiga artikeln slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...