torsdag 8 februari 2018

Maayan Ziv, en riktig förebild!

Igår läste jag om appen Access Now, och blev då intresserad av kvinnan bakom appen, Maayan Ziv. Hon har en muskelsjukdom, som gör att hon behöver sitta i rullstol, men det stopppar inte henne! Maayan Ziv är fast besluten om att göra människor mer medvetna om rullstolsbundnas situation. Hon är en aktivist som jobbar hårt med att göra sin omgivning och världen mer rullstolsanpassad. I och med detta har hon skapat appen Access Now, som jag skrev om igår. Efter att hon skapat denna app, så syns hon ofta i TV för att prata om det hon ser som ett problem. Som om det inte vore nog, så är hon också en frilansfotograf, och har jobbat med många kända personer. 2016 fick hon City of Toronto Access Award och även David C. Onley Leadership in Accessability Award. Hon sitter också i ledningen för Toronto Art Council och Centre for Independent living i Toronto. Som ni hör så har hon många bollar i luften och en riktig förebild!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...