måndag 12 februari 2018

Varg på vift i Skåne

Nu har en stor ensamvarg vandrat in i Skåne igen. Det var när ett par var ute på loppisrunda som de plötsligt något stort ute på en öppen åker. När de kom lite närmare så såg de att det var en livs levande varg. De blev häpna och tvärvände bilen för att följa efter vargen på ett behörigt avstånd så att de inte skulle skrämma den. 

Vargen fortsatte gå mitt på vägen som om den bara var ute på en promenad, den vek in på en liten smal skogsväg som leder fram till en gård. När de kom fram stängde paret av motorn och Katja Gummeson tog fram sin mobiltelefon och filmade när vargen började gå emot dem. Deras hjärtan slog några extra slag när vargen gick förbi bilen och fortsatte bort. Det är ett möte som Katja Gummeson och hennes sambo aldrig kommer att glömma.

Att vargar vandrar så långt ner att de kommer till Skåne är inte helt ovanligt men ändå helt klart unikt. Länsstyrelsen håller på att undersöka vilken varg som har kommit hit. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...