onsdag 21 februari 2018

TV-serie recension: Pretty Little Liars

Pretty Little Liars är en serie på sju säsonger och jag älskade varje sekund av den. Serien handlar om fem vilda brudar som ljuger för att komma upp sig i världen, men allt får ett abruput slut när Alison blir mördad. Resten av tjejerna blir indragna i ett drama som öppnar alla möjliga och konstiga dörrar till olika familjehemilgheter. Snart så fattar de att de själva måste hitta Alisons mördare och sätta stopp för honom/henne.

Serien påminner mycket om Gossip Girls, men jag gillade personkemin bättre i Pretty Little Liars. Tjejerna är som systrar, de gör allt tillsammans och känner varandra utan och innantill.

Pretty Little Liars är perfekt för de som gillar mystik och gåtor inbakat i eldig romantik. Karaktären som har fångat mitt hjärta mest är Spencer Hastings, som spelas av Troian Bellisario, och har även störst roll i serien.

Jag ger serien 10 av 10 månar. Aaaauuuuuuuuuu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...