onsdag 6 december 2017

Film recension: The ranch



The ranch är en serie på tre säsonger med den fjärde på gång. Den handlar om två trettioåriga män, som bor hos sin pappa på deras familjegård. Där hjälper de till att ta hand om djuren och allt annat som hör till en gård. Men så här har det inte alltid sett ut. Den yngsta sonen Colt Bennet, som spelas av Ashton Kutcher, lämnade gården för att bli amerikansk fotbollsstjärna. Han lämnade gården med höga förväntningar, men det gick utför ganska snabbt. Colt fick smak på det goda livet och började festa alldeles för mycket. Detta ledde till att han gjorde många dumma grejjer på fyllan och blev tillslut utkickad från laget. Med svansen mellan benen åkte Colt hem igen till familjegården och det är så serien börjar. Han tror fortfarande att han är en stor fotbollsstjärna och bättre än alla andra, men måste ändå göra de förnedrande arbetsuppgifterna på gården, som var anledningen till att han lämnade gården från början. Detta leder till många roliga situationer för oss tittare.

Jag tycker The Ranch är bra och den får mig att börja skratta och ta livet lite mer som det kommer. Anledningen till att jag tycker den är så bra, är att de är så överdrivet nedlåtande till varandra att det övergår till att vara jätteroligt.

De två bröderna i familjen Colt spelas av Ashton Kutcher och Danny Masterson, och det är inte första gången de arbetar ihop. En annan känd serie de har varit med i är That 70's show och deras kemi funkar fortfarande väldigt bra ihop. Bröderna är väldigt olika till sättet, men de ser alltid efter varandra ändå, och det tycker jag är väldigt vackert. Men deras olikheter leder också till jättemånga konflikter på gården, och många skratt för oss tittare.

Pappa Beau, som spelas av Sam Elliot, har väldigt svårt för att visa sina känslor. Han gör det på sitt egna lilla vis, genom att skrika och skälla ut hans söner jämnt och ständigt. Beau älskar verkligen sin gård, den har gått i arv från generation till generation, men nu har han två idioter till söner. Vem ska kunna ta över gården när han inte finns längre? Det är en fråga han ställer sig om och om igen.

Mamma Maggie, som spelas av Debra Winger, äger en bar i byn. Hon är inte längre gift med Beau och bor därför i byn i en husvagn bakom sin bar. Tillskillnad från pappa Beau är hon väldigt kärleksfull till sina söner och ger de alltid gratis öl när de kommer hälsar på.


The Ranch är en väldigt rolig serie och med många olika personligheter blir det många roliga händelser. 

Jag ger den 8 av 10 månar. Aaaaaauuuuuuuuuuu..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...