tisdag 5 december 2017

Julskyltning på stan

Det är den tiden på året igen, julskyltningstiden i alla köpcenter och städer runt om i landet. Vart man än vänder sig så lyser det upp som ett ”winter wonder land” och där är tomtar överallt som vinkar till oss och skrockar ”god jul”. I fönsterna ser vi olika kreationer, antingen glas eller ljus eller tyg eller något annat fiffigt. Jag får en sådan sprudlande känsla varje gång det börjar närma sig jul. Många blir dystra under julmånaden då det är så mört och kallt, själv blir jag varm inombords av kärlek till den här högtiden där allt handlar om att man ska vara glad ta hand om varandra, julens budskap. Sedan får vi inte glömma allt julgodis och gott vi kan kan baka eller köpa, som för exempel brända mandlar, knäck, vanliga eller chokladdoppade skumtomtar, och vad vore ett julgodisbord utan ischoklad? Sen finns det ju vissa som går till ottan eller julmässa, då har kyrkan genomgått en förvandling på insidan. Där är många fler vackra ljus i vackra färger och två granar (iallafall i Limhamns kyrka) uppe vid altaret. Man får den här julaftonskänslan i sig, de flesta får det iallafall. Så god jul på er allihopa! Här kommer bilder från de två julskyltningarna jag har varit på!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...