onsdag 20 december 2017

Matrecension: Texas Longhorn



I tisdags var jag och åt på Texas Longhorn tillsammans mina kära vänner. Redan när man kommer inom synhåll, så ser man att den här restaurangen är gjord i gammal vilda västern stil. När man kommer in så är det som om man stiger in i en annan värld, med tjurhuvuden på väggarna och stora gamla ölfat runt omkring i salen. Sedan fick man sin öl i riktiga ölkrus. Jag valde att äta deras Texas Special med bacon, husets egna hamburgare. Texas Lognhorn är i första hand ett steakhouse, så de har ju mer än bara hamburgare där, men deras hamburgare var makalöst goda. Man kunde riktigt känna eftersmaken av riktigt grillat kött.

Det var väldigt enkelt att komma in med min rullstol, då restaurangen ligger på bottenplan och inga höga strösklar eller trappor. Och det är så alla restauranger borde vara, så att alla kan besöka restaurangen även om man sitter i rullstol. Servicen var också jättebra, och de var väldigt hjälpsamma. När jag var där, runt 13 tiden,  så hade vi turen att få bord väldigt snabbt, och det uppskattades väldigt mycket.

Jag ger maten 9 av 10 månar.

Jag ger servicen 8 av 10 månar.

Jag ger restaurangen 10 av 10 månar. Aaaauuuuuuuuuu..!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...