måndag 18 december 2017

Rickard Olsson lämnar Vem vet mest?





Rickard Olsson tackar nej till fortsatt jobb som programledare för vem vet mest. SVT bantar ner programmets sändningstid till en dag i veckan istället för fem, samt förlänger de programmet till 45 minuter. Men det kommer vara som vanligt hela våren, till sommaren kommer det enbart sändas på lördagar.


Rickard Olsson har gjort hela 1687 inspelningar med programmet. – Det är tittarna jag tycker synd om i det här, eftersom ”Vem vet mest?” är vanetittar-program. Helgunderhållning kan man lätt byta ut, sa han till nöjesbladet i maj.

Många är det som kommer sakna hans klämkäcka attityd och glimt i ögat.

PS vem som ska ersätta honom är ännu inte känt, men denne har stora skor att fylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...