fredag 22 december 2017

S-politiker bet servitris – lämnar alla uppdrag





En Socialdemokrat har lämnat alla sina politiska uppdrag efter att ha uppträtt olämpligt på en julmiddag. Han blev väldigt berusad och började tafsa på servitrisen som jobbade på restaurangen den kvällen, han bet även henne i armen. Hon berättade för sin pappa som också är S-politiker vad som hade skett under kvällen. Varpå pappan tog kontakt med styrelseordföranden som hade julmiddagen. – Jag blev stum när jag hörde vad som hänt, säger Joakim Sandell (S), ordförande i arbetarekommunen. Sandell hörde sig genast för vad andra gäster hade att berätta och fick höra att S-politikern visst hade betett sig olämpligt mot servitrisen. Joakim Sandell träffade honom personligen och frågade honom om kvällen. Han medger själv själv att han blev väldigt berusad men har inga tydliga minnen av vad som hände under kvällen, han förstod genast att han han måste avgå från alla sina uppdrag.

En politiker ska inte få behandla kvinnor på detta sättet tycker jag personligen. /Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...