onsdag 3 januari 2018

Buskörning i Bjurholm

Människorna i Bjurholm har tröttnat på att ungdomar åker och sladdar med sina trimmade a- och epa-traktorer. Bjurholm är ett litet samhälle där en del ungdomar upplever att det inte finns så mycket att göra.

”Det finns ju inte jättemycket att göra just i Bjurholm. Det är ju köra som är det mesta. Vi har ju UG (ungdomsgården), men det stänger kl 23. Det är inte direkt att man åker hem kl 23.”, säger Julia Lindblad som är en av dem som tycker om att köra runt och sladda.

”De körde till och med på uppesittarkvällen och julafton”, säger Ann-Kristine Åberg till SVT Nyheter. ”Det var fruktansvärt, småbarnen som var hos mig vaknade och grät.”

En journalist från SVT Nyheter frågar polisen i Västerbotten var det är okej att sladda. Polisen svarar: ”På inhägnat område är det okej att sladda. Där ingen annan kan komma in”.

Personligen tycker jag att om man stör sig så otroligt mycket på att de kör omkring i samhället så borde man, med ungdomarnas hjälp, anlägga en sladdbana utanför samhället. Då skulle ungdomarna få ett eget ställe att vara på, plus att de skulle inte störa omgivningen. 
Bildresultat för epa traktor 740

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...