tisdag 23 januari 2018

Filmrecension: Paddington 2

I Paddington 2 får man först reda på hur björnen Paddington som en liten unge kommer till björnen tant Lucy. Tant Lucy har alltid haft en dröm om att åka till London. Hon lär Paddington hur man uppför sig väl och hur man ser det goda i allt och alla.

Nu har det gått några år och Paddington har hittat en familj i London som han trivs med jättebra. Tant Lucy, som fortfarande aldrig har fått se London, fyller snart hundra år och Paddington vill ge henne den perfekta födelsedagspresenten. En av hans vänner visar honom en bildbok som föreställer hela London och Paddington tänker att den är perfekt. Om hon inte kan komma till London själv så kan hon ändå uppleva London genom bilderna i boken.

Men, det är inte bara Paddington som vill ha den ovärderliga boken över London. En före detta cirkusartist vill också komma över den och visar sig vara beredd att göra vad som helst för att lägga beslag på boken…


Personligen tycker jag att Paddington 2 är lika bra som ettan i det stora hela, men har ändå vissa tydliga brister som ettan inte hade. Till exempel tyckte jag mer om animeringen i ettan än vad jag gjorde i tvåan. Visst, den var fortfarande helt okej men de hade kunnat jobba lite till med animeringen tycker jag. Så därför ger jag Paddington 2 fem av tio månar. Aaaauuuuuuuu!


Bildresultat för paddington 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...