torsdag 25 januari 2018

Spelrecension: Sleeping Dogs

I Sleeping Dogs spelar man som Wei Shen, en undercover polis, som skall infliltrera den undre världen i Hong Kong. Spelet börar med att en springpojke, från en av de största gängen i Hong Kong, ber Wei Shen att köra en bil fylld med droger till en av deras lokaler. Lyckas du med detta uppdraget, så har du fått en fot in i den undre världen. Sleeping Dogs bygger på en Open World, vilket innebär att man kan gå överallt och man kan välja vilka uppdrag man vill göra. Spelet påminner väldigt mycket om GTA, men istället för att man är i USA så är man i Hong Kong.

Några saker man kan göra i spelet är bl. a. att man kan gå till olika Dojos och utmana deras mästare. Klarar man det, så får man pengar och dessutom kan man lära sig ett nytt fighting move. När man tröttnat på att slåss mot olika mästare, så kan du gå till en bar för att få nya uppdrag.

Huvudsaken i spelet är att man skall göra uppdrag för de olika gängen och samtidigt samla på sig bevismaterial för att sätta de olika gängen bakom lås och bom.

När jag spelar Sleeping Dogs, så är min absoluta favoritgrej, att gå och spöa upp wanna-be gangsters och ta deras pengar. En annan sak jag också tycker om att göra i spelet är att åka till munktemplet och spöa upp munkar och ta deras dyra tobacco.

Jag tycker om att man är så fri i spelet, att man kan klättra på nästan allting, tak, byggställningar, ja nästan allt möjligt. Storyn tycker jag dock är lite tråkig, den lyckades inte fånga in mig, men vad gör det om hundra år när man kan gå och spöa upp precis vem som helst när man vill.

Jag ger Sleeping Dogs 7 av 10 månar! Aaauuuuuuuuuu!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...