torsdag 4 januari 2018

Donald Trump hotar Steve Bannon till tystnad

Trumps tidigare chefsstrateg och rådgivare, Steve Bannon, har vänt Trump och Vita Huset ryggen och går till anfall mot honom i Michael Wolffs kommande bok.

Donald Trump skrev ett varningsbrev till sin tidigare chefsstrateg. I detta varningsbrev hotar han till tystnad. Enligt nyhetssajten Politico står det bland annat i brevet att ”Mr. Trump och företaget kräver härmed att du upphör med att avslöja konfidentiell information, att nedvärdera Mr. Trump, hans familj, hans eller deras företag och/eller Företaget, och att kommunicera med media (…) Mr. Trump och företaget förbehåller sig rätten att vidta rättsliga åtgärder mot dig. Skulle det ske kommer de vidta alla möjliga handlingsåtgärder och söka alla tillgängliga rättsmedel, inklusive skadestånd, i den utsträckning som lagen tillåter”.

I ett uttalande säger Donald Trump att ”Steve Bannon har inget med mig eller mitt presidentskap att göra. När han fick sparken förlorade han inte bara sitt jobb, utan även sitt förstånd”.

Bildresultat för trump bannon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...