tisdag 16 januari 2018

Rock rage radio

Rock rage radio var den appen som som radioskaparna var oroliga för att skapa för att de håller inte tillbaka på den tuffa hårda musiken och snacket är väldigt fritt. De var väl rädda för att den sortens frihet med ord inte skulle uppskattas av äldre och den traditionella Amerikanska radiolyssnaren. Men oj vad fel de hade! Radiokanalen slog ner som en bomb bland lyssnarna och alla ville ha den. Folk älskade idén om att ha en radiokanal som spelade de klassiska hårda metal och hårdrocksbanden så som Möterhead och Five Finger Death Punch.

Varje dag har Radiokanalen ett tema som för exempel kvinnostödjardagen varje onsdag, då spelar de bara band som har kvinnliga frontfigurer. En av mina personliga favoritprogramledare är ”Rock Godess”, hon har koll på alla nya band som är på väg upp och håller även koll på konserter och events. En annan som regerar mitt hjärta är ”back seat education” programledaren spelar gamla godingar och är ofta ute på fältet och kollar in nya rockpubbar och alla typer av ställen relaterade till hårdrock/metal.

Innan jag började lyssna på Rock Rage Radio hade jag knappt någon koll på denna typ av musik. När jag laddade ner appen och började lyssna så upptäckte jag att jag bara hade skrapat på ytan, det finns så mycket mer till den här musiken än vad jag kunde ana. Detta var för tre år sedan och nu är jag insatt i den hårda musikens värld. Jag visste att jag tycket om musikstilen, men inte att jag kunde älska den så mycket som jag gör. Det har förändrat mitt liv till det bättre. Så om ni är trötta på samma musik ska ni ladda ner appen.

Keep on rocking til the world explodes! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...