måndag 29 januari 2018

IMDb- en enorm databas för serier och filmer

IMDb är en mycket stor källa för information om filmer och skådespelare men även mycket mer. Här kan få koll på vem som vann det senaste filmpriset och även se intervjuer och ”behind the scenes” material.

För den som ska gå och titta den senaste biofilmen kan det vara skönt att kolla rankningen från folk världen över, om vad just de tyckte om filmen, plus att man kan ha full koll på sina favoritskådespelare, vad gör de nu? Vilka filmer kommer de att medverka i? Jag upptäckte nyss att Selena Gomez kommer att göra en röst till ”Hotell Transsylvanien 3, en monstersemester”. IMDb är en bra plats om man är intresserad av nyheter och rykten om filmer.

Det grundades 1990 och har vuxit stadigt sedan dess. Över 100 miljoner besökare per månad talar för sig själv, det är den klart överlägsna filmsajten i hela vida världen.

Jag använder IMDb främst för att kolla upp nya intressanta filmer och lägga filmer jag vill se i min watchlist. Har jag sett en film går jag in och betygsätter den. De riktigt ambitiösa användarna skriver recensioner, av skiftande kvaliteter.

 Så om du är filmintresserad så är IMDb rätt för dej. Jag ger IMDb 10/10 månar! Aoowwwwwww!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...