tisdag 30 januari 2018

Filmrecension: Insidan ut

Insidan ut är en film som handlar om en liten flicka, Jenny och hennes känslor – Glädje, Rädsla, Ilska, Avsky och Vemod. Deras jobb är väldigt enkelt; Ilskans jobb är att bara vara arg. Vemod är att vara ledsen och deprimerad.

Men så en dag flyttar hela familjen till en ny stad och Jenny får lämna tryggheten från sitt barndomshem och ge sig ut i den nya staden med alla nya intryck och svårigheter. Känslorna uppe i hennes huvud har svår att tackla de nya omgivningarna med dess prövningar. Som om inte det vore nog, så råkar Glädje sugas in, tillsammans med Vemod, i långtidsminnet. Detta får katastrofala konsekvenser, då Jennys glädje kärnminnen börjar förändras till vemod kärnminnen istället. Nu måste de känslorna som är kvar i Jennys huvud samarbeta för att rädda Jenny från att falla ner i vemodets eviga mörker.

Filmen var väldigt bra! Jag kunde verkligen sätta mig in i hur svårt det är att komma till en ny stad och inte känna någon, det kan vara väldigt överväldigande. Jag tyckte också att de fick fram karaktärsdragen för de olika känslorna på ett mycket bra sätt.

Jag ger filmen 6 av 10 månar. Aaaaauuuuuuuuuuuuu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...