onsdag 17 januari 2018

Spelrecension: Red Dead Redemption

Red Dead Redemption utspelar sig i vilda västern, där man spelar som John Marston, en föredetta bandit. Han har varit ute på jakt, men när han kommer tillbaka hem, så märker han på långt håll att något är fel. När han kommer närmare, så ser han att hans fru och son är borta. Möblerna ligger huller om buller och fönsterna är sönderkrossade, allt tyder på att någon har varit i huset och kidnappat hans familj. Hans tankar går direkt till hans gamla kompanjoner från tiden som bandit. För att rädda sin familj kastar han sig in i den kriminella världen igen.

Red Dead Redemption har en stor öppen värld, där man kan välja om man ska vara en av de goda eller en av de onda. Om man vill gå den goda banan, så kan man hjälpa sheriffen att t.ex fånga in ett band av banditer. Däremot om väljer att gå den onda vägen, så kan man t.ex gå med i ett annat banditgäng och hjälpa de att råna ett tåg. Oavsett om du väljer den goda eller den onda vägen, så måste du göra olika uppdrag för att gå upp i rank. När du går upp i rank, får du mer respekt och mer makt, och du får mer information om vad som hänt din familj.

Förutom att vara bandit eller sheriff, så kan man jaga, fiska, fånga vildhästar, leta efter diamanter, och guld. I stort sätt så är spelet väldigt öppet, man kan göra i princip vad som helst, man kan t.o.m strunta i att rädda sin gamla familj och rida och leta upp en ny familj istället.

Personligen så tycker jag att det inte finns något bättre vilda västern spel än Red Dead Redemption, om man vill leva sig in i världen om hur det är att vara en sheriff eller bandit. Jag älskar också att spelet är så fritt. Själv valde jag att gå den onda vägen och bli bandit, jag började spelet med att döda sheriffen i byn där jag och min familj bodde.

Nu har Red Dead Redemption funnits ganska länge och tvåan är på väg. Jag kan knappt vänta! I tvåan börjar man som bandit, där har man inget val. Sparar mig jättemycket tid, då jag ändå tänkt gå den onda vägen igen.

Jag ger spelet 8 av 10 månar. Aaauuuuuuuuu! Det enda som kunde varit bättre är kontrollerna i spelet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tillfälligt avbrott

Hej alla mina läsare. Jag har kommit in på en skrivarlinje på distans i Nässjö. Allt mitt fokus kommer jag nu lägga på skolan och texterna d...